Back

Google Zaktualizował Instrukcja Dla Specjalistów ds. Oceny Jakości Wyników Wyszukiwania Na Rok 2025.

Publish: 15/02/2025
Google Zaktualizował Instrukcja Dla Specjalistów ds. Oceny Jakości Wyników Wyszukiwania Na Rok 2025.

Na początku roku Google przedstawił zaktualizowane wytyczne dla specjalistów ds. oceny jakości wyników wyszukiwania, które zostały oficjalnie opublikowane 28 stycznia 2025 roku w języku angielskim.

W niniejszym artykule przyjrzymy się głównym zmianom, które będą przydatne dla specjalistów SEO, ponieważ pomogą im dostosować swoje strategie do nowych kryteriów oceny, poprawiając jakość treści i podnosząc ranking stron.

Zanim jednak omówimy zmiany w wytycznych dotyczących oceny jakości, określmy kim są osoby oceniające jakość wyników wyszukiwania Google i czym się zajmują.

Kim jest specjalista ds. oceny jakości wyników wyszukiwania Google i czym się zajmuje.

Specjalistami ds. oceny jakości wyszukiwarek Google (Raters, Search Engine Evaluator, Social Search Engine Evaluator, Search Quality Judge, Internet Safety Evaluator) – to niezależni kontraktowi pracownicy, którzy przeprowadzają ręczną ocenę wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Głównym zadaniem oceniającego jest określenie, na ile wyniki wyszukiwania odpowiadają zapytaniom użytkowników. To pomaga wyszukiwarkom, takim jak Google, utrzymywać wysoką jakość i trafność treści w wynikach wyszukiwania. Ich praca pomaga wyszukiwarce ulepszać algorytmy i dostarczać użytkownikom najbardziej trafne i przydatne strony. Zrozumienie, w jaki sposób działają osoby odpowiedzialne za ocenę jakości, może pomóc SEO w tworzeniu treści spełniających wysokie standardy Google.

Specjaliści pracują nad tym, aby wykrywać i eliminować niskiej jakości treści, takie jak spam, dezinformacja i nieistotne strony, oraz sprawdzać, czy strony odpowiadają kryteriom jakości, takim jak E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness i Trust).

Należy zauważyć, że oceny asesorów bezpośrednio nie wpływają na ranking stron w wynikach wyszukiwania, ale ich praca pomaga Google ulepszać swoje algorytmy. Ponieważ asesorzy po zakończeniu swojej pracy dostarczają informacje zwrotne, które są wykorzystywane do testowania i doskonalenia algorytmów wyszukiwania, aby wyniki były bardziej trafne i przydatne dla użytkowników.

Ważne jest, aby zauważyć, że asesorzy tak naprawdę nie pracują w Google. Pracują jako podwykonawcy w jednej z kilku firm, które Google zatrudnia do zarządzania procesem. Lista często się zmienia, ale oto niektóre z firm, które zatrudniają oceniających jakości wyszukiwania – to Appen, Lionbridge i Teemwork.ai Ale warto zwrócić uwagę, że czasami nie ma otwartych wakatów i należy poczekać lub szukać aktywnej oferty pracy w innej firmie, która współpracuje z Google.

Co to jest instrukcja dla oceniającego Google?

To dokument, zestaw instrukcji Search Quality Evaluator Guidelines lub Przewodnik do oceny jakości wyszukiwania, który otrzymuje oceniający do wykonania swojej pracy. Ten dokument pomaga oceniającym zapewnić wysoką jakość wyników wyszukiwania. Zawiera szczegółowe instrukcje i przykłady, które pomagają dokładnie ocenić trafność i jakość stron.

Przyjrzyjmy się dokładniej każdej z kluczowych zmian w zaktualizowanej instrukcji dla oceniających Google na rok 2025:

1.Sekcja dotycząca YMYL (Twoje pieniądze lub Twoje życie). Uściślenia i klasyfikacja YMYL.

W nowej wersji instrukcji Google wprowadził system pytań, który pomaga oceniającym określić, czy tematyka strony należy do kategorii YMYL. Te pytania pozwalają asesorom bardziej dokładnie i efektywnie klasyfikować strony. Google teraz oferuje klasyfikację tematów YMYL na trzy kategorie:

– Zdecydowanie YMYL: Tematy, które jednoznacznie mają znaczący wpływ na finansowe lub osobiste dobro użytkownika (na przykład informacje medyczne, porady prawne).

– Prawdopodobnie YMYL: Tematy, które z dużym prawdopodobieństwem mogą mieć wpływ (na przykład artykuły informacyjne o planowaniu finansowym).

– Możliwe YMYL: Tematy, które mogą mieć wpływ w określonych warunkach (na przykład artykuły o zdrowiu i fitnessie).

Gradacja tematyk YMYL według rodzajów potencjalnej szkody. Również niebagatelny wpływ na ranking będzie miała klasyfikacja tematów według rodzajów szkód. Google zaproponował nowy system klasyfikacji tematów YMYL według rodzajów potencjalnej szkody, co pomaga dokładniej oceniać strony.

– Szkoda finansowa: Strony oferujące doradztwo finansowe i usługi, które mogą wpłynąć na finansowe dobrobyt użytkowników.

– Szkody medyczne: Strony zawierające informacje medyczne, które mogą wpłynąć na zdrowie użytkowników.

– Szkody prawne: Strony oferujące konsultacje prawne i dokumenty, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo prawne użytkowników.

Przykłady stron należących do YMYL obejmują strony banków, placówek medycznych i kancelarii prawnych. Treści na tych stronach powinny być jak najbardziej wiarygodne, niezawodne i eksperckie.

2.Ulepszony system oceniania E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness i Trust).

E-E-A-T (Doświadczenie, Ekspertyza, Autorytet i Zaufanie) – to kryteria, na podstawie których ocenia się jakość stron. W 2025 roku system oceny E-E-A-T została zaktualizowana:

– Podniesiono wymagania dotyczące poziomu ekspertyzy autorów treści.

– Poświęcono więcej uwagi autorytetowi stron internetowych i źródeł informacji.

– Wzmocniono wymagania dotyczące wiarygodności informacji przedstawionych na stronach.

Przykłady stron o wysokim poziomie E-E-A-T obejmują artykuły medyczne napisane przez lekarzy oraz konsultacje prawne od doświadczonych prawników.

3.Nowe kryteria jakości treści.

Google przedstawił nowe przykłady niskiej jakości treści, które mogą negatywnie wpłynąć na ranking:

– Zbyt krótkie lub niekompletne treści.

– Treści z błędami gramatycznymi i literówkami.

– Przepisana treść bez dodawania wartości dla użytkownika.

– Fałszywe wiadomości i dezinformacja, szokujące nagłówki. Treści z sensacyjnymi nagłówkami, które nie odzwierciedlają rzeczywistej zawartości strony.

– Spam i treści stworzone wyłącznie dla celów monetyzacji.

– Niski poziom E-E-A-T. Strony z niewystarczającym poziomem ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności.

– Negatywna reputacja. Strony na witrynach lub od autorów o złej reputacji.

Specjaliści powinni unikać publikowania treści, która może prowadzić do pogorszenia reputacji strony i obniżenia jej pozycji w rankingu.

4.Uproszczenie nawigacji po dokumencie.

– Na końcu podręcznika dla specjalistów ds. oceny jakości wyników wyszukiwania Google przedstawiono krótki opis wszystkich zmian, co pozwala szybko zorientować się w nowych wymaganiach i zapewniać wysoką jakość oceny.

Rekomendacje, narzędzia i zasoby dla specjalistów SEO.

Aby sprostać nowym wymaganiom, specjaliści muszą dostosować treść do nowych kryteriów:

– Regularnie aktualizować treści, aby były nadal aktualne.

– Korzystać z autorytatywnych źródeł informacji.

– Sprawdzać treść pod kątem błędów i nieprawdziwych danych.

Do analizy i optymalizacji treści można użyć następujących narzędzi:

– Google Analytics do śledzenia wskaźników ruchu i zachowania użytkowników.

– SEMrush do analizy konkurencji i wyszukiwania słów kluczowych.

– Ahrefs do monitorowania linków zwrotnych i autorytetu strony.

Wszystkie zmiany wprowadzone do instrukcji oceny jakości wyników wyszukiwania mają na celu poprawę procesu oceny jakości stron i zapewnienie, że użytkownicy otrzymują najbardziej relewantne i użyteczne wyniki wyszukiwania.

Przestrzeganie zaktualizowanych instrukcji Google jest ważnym krokiem dla skutecznego SEO. Stosując nowe kryteria i zalecenia, specjaliści mogą znacząco poprawić jakość treści i podnieść ranking stron w wyszukiwarkach.

Dodaj komentarz

Previous article

Related news

SEO czy reklama kontekstowa: dowiedz się, jak wybrać idealną strategię rozwoju biznesu.
    4/1/2024

    SEO czy reklama kontekstowa: dowiedz się, jak wybrać idealną...

    Która opcja jest bardziej korzystna:SEO czy reklama kontekstowa? Czy zależy ci na długofalowej perspektywie, czy raczej...

    Jak w skuteczny sposób promić SEO w Polsce z wykorzystaniem mediów społecznościowych: YouTube, Instagram, TikTok i inne
      25/11/2024

      Jak w skuteczny sposób promić SEO w Polsce z...

      W Polsce brak wiedzy nie jest przeszkodą dla social mediów. Postarając się o odpowiednią optymalizację SEO...