Back to shit

Co to jest SEO?

Publish: 25/10/2022
Co to jest SEO?

Co to jest SEO?Co to jest SEO

SEO (Search Engine Optimization) to technologia promowania strony internetowej w wyszukiwarkach w celu wygenerowania ruchu. Praca opiera się na znajomości algorytmów szeregowania zasobów w wyszukiwarkach i poprawie kryteriów strony internetowej w celu doprowadzenia jej na szczyt wyników wyszukiwania dla wymaganych fraz kluczowych.
Mówiąc najprościej, w wyniku wysokiej jakości SEO strona wznosi się w rankingach wyszukiwarek, co oznacza, że link do promowanej strony napędza ruch odwiedzających, który będzie tym większy, im wyższa jest pozycja tego linku. Dlatego też, odpowiadając na pytanie czym jest optymalizacja SEO, jest to również jedna z najskuteczniejszych technik przyciągania taniego ruchu na stronę internetową.
Zasada działania jest bardzo prosta: użytkownik wpisuje zapytanie, a wyszukiwarka konstruuje listę linków do zasobów w określonej kolejności. Potencjalny klient czyta wtedy krótki opis zasobu i klika w niego, jeśli jest dla niego interesujący. Im wyżej w wynikach znajduje się link, tym większe prawdopodobieństwo, że trafi, ponieważ użytkownik zazwyczaj nie wychodzi poza pierwszą stronę wyników.
Zasada konstruowania rankingu wyszukiwarki dla zapytania wykorzystuje skomplikowaną formułę sortowania, która uwzględnia dziesiątki parametrów. W tym samym czasie dokładny algorytm takiego rankingu nie jest ujawniany przez właścicieli wyszukiwarek, którzy podają tylko ogólne zasady budowania wysokiej jakości i użytecznych zasobów dla ludzi, pomagających wznieść się na szczyt. W praktyce bez zastosowania technik SEO-promocji praktycznie niemożliwe jest znalezienie się witryny na pierwszej stronie bardzo konkurencyjnego serwisu komercyjnego, nawet jeśli jej treść i realizacja techniczna są perfekcyjne.

Z czym wiąże się promocja zasobu

Z czym wiąże się promocja zasobu

Optymalizacja SEO obejmuje szereg działań mających na celu zdobycie autorytetu u docelowych odbiorców wyszukiwarki.

 

 

 

  • Określenie kryteriów, które mają największy wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce i ukierunkowanie parametrów zasobów, które je poprawiają.
  • Stworzenie odpowiedniego rdzenia tematycznego, pogrupowanie słów według tematów i ponowne ułożenie struktury strony.
  • Optymalizacja wewnętrzna i zewnętrzna zasobów w wyszukiwarkach.
  • Badanie użyteczności strony oraz czynnika behawioralnego, który odgrywa coraz większą rolę w ocenie jakości zasobu przez wyszukiwarki.
  • Bieżące gromadzenie i analiza statystyk konwersji odwiedzających na stronę z wyszukiwarek oraz ich działań bezpośrednio na zasobie.
  • Dostosowanie strategii promocji na podstawie analizy zebranych statystyk i jej dynamiki.

Oczywiście każde podzadanie jest rozbite na wiele elementów, które mogą być realizowane przez różnych specjalistów.

Jakie kryteria są stosowane do pomiaru sukcesu promocji

Ponieważ usługa ta jest dość kosztowna, zarówno klient jak i wykonawca powinni mieć możliwość oceny skuteczności przeprowadzonych działań. Najprostszym i najbardziej oczywistym sposobem na to są dwa kryteria:

  • dynamika pozycji strony na to samo zapytanie,
  • dynamikę zmian w ruchu z wyszukiwarki.

Często do oceny skuteczności stosuje się metryki syntetyczne, które uwzględniają kilka czynników. Na przykład, ruch może się zmienić z powodu sezonowego popytu, a pozbawiony skrupułów optymalizator może wziąć kredyt na to zjawisko. Podobnie podniesienie zapytania w rankingu może nie doprowadzić do zwiększenia ruchu, więc trzeba będzie poszukać i wypromować inne, bardziej skuteczne zapytanie.

Jakie kryteria są stosowane do pomiaru sukcesu promocji

Dlatego dziś można spotkać się z różnymi stawkami za usługi promocji stron, które polegają np. na płaceniu za utrzymanie pozycji lub za minimalny ruch do zasobu, czyli podstawą oceny wyników są wskaźniki, które klient może łatwo sprawdzić.

SEO i reklama kontekstowa

Jeśli zwrócisz uwagę na strukturę wyników wyszukiwarki, to kilka pierwszych pozycji zajmują linki z niskim oznaczeniem “reklama”. Potem jest naturalne wyświetlanie organiczne, a następnie kolejny blok reklam.

Co to jest SEO?Tak zwana reklama kontekstowa jest płatną usługą wyszukiwarki, a linki do swojej strony możesz zawsze pokazywać na pierwszych pozycjach, ustawiając kampanię reklamową i przelewając pieniądze na jej konto. Oczywiście w tematach mocno konkurencyjnych koszt takiego wyświetlenia może być dość drogi, a wiarygodność takich reklam jest niższa niż linków do stron z bloku wyjść naturalnych.

Jednak reklama kontekstowa zapewnia natychmiastowe rezultaty, gdy tylko naciśniesz przycisk startowy i aż do wyczerpania środków na koncie. Z reguły reklama kontekstowa zamawiana jest na początku prac nad optymalizacją projektu oraz dla młodych witryn w celu pozyskania klientów, zapewnienia ruchu i dostarczenia wyszukiwarce informacji o zachowaniu odwiedzających na danym zasobie.

Nierzadko zdarza się, że płatne kanały reklamy kontekstowej i naturalny ruch generowany przez SEO są wykorzystywane równolegle, ale decyzja ta podejmowana jest na podstawie analizy skuteczności. Również kanał płatny można wykorzystać w przypadku spadku ruchu, np. z powodu wprowadzenia nowych algorytmów wyszukiwania. Ogólnie rzecz biorąc, narzędzie reklamy kontekstowej jest dość elastyczne i ma pewne zalety, wśród których są:

  • możliwość dostrojenia kosztów konwersji i emisji do wąskiej grupy docelowej potencjalnych konsumentów;
  • rzeczywista płatność tylko za kliknięcie;
  • szybka informacja zwrotna i analityka, która pozwala znaleźć najlepszą opcję targetowania.

Są też wady, a wśród nich koniecznie trzeba powiedzieć

  • zależność kosztu za wrażenie i ceny za kliknięcie od konkurencji dla danego słowa kluczowego;
  • możliwość szybkiego “wydrenowania” budżetu reklamowego na nic bez doświadczenia w ustawianiu kampanii;
  • obecność tematów zakazanych do reklamowania za pośrednictwem serwisu.

Od czego zależy czas promocji SEO

Optymalizacja SEO i dotarcie na wymagane pozycje w rankingach jest procesem czasochłonnym. Efekt pracy zaczyna pojawiać się w około 2-3 miesiące od jej rozpoczęcia, a wymierne rezultaty będą zauważalne po pół roku do roku.   Możliwe są jednak szybsze rezultaty. Na szybkość i powodzenie optymalizacji wpływa wiele czynników, w tym:

  • wiek domeny i jej dotychczasowy ranking w wyszukiwarkach;
  • poziom konkurencji w obszarze działalności przedsiębiorstwa;
  • jakość realizacji projektu, zarówno pod względem technicznym, jak i informacyjnym;
  • czynniki behawioralne;
  • optymalizacja jakości i kompetentna kompilacja rdzenia semantycznego;
  • regularna analiza wyników w celu dostosowania strategii promocji.

Koszt promocji w wyszukiwarkach

Ogólnie rzecz biorąc, na koszt promocji SEO wpływają m.in.

  • konkurencja w obszarze Twojej działalności, czy strony konkurencji są dobrze wypromowane;
  • aktualny stan Twojego projektu, jego wiek, obecność sankcji ze strony wyszukiwarek;
  • Konieczność modernizacji obiektu;
  • Geografia Twoich usług lub sprzedaży.

Warto od razu zaznaczyć, że całkowity koszt prac SEO jest zazwyczaj dość wysoki, podobnie jak zwrot. Ale w końcu otrzymujesz najtańszy kanał ruchu na odwiedzającego, pod warunkiem, że zlecisz zadanie doświadczonym profesjonalistom. Ponadto, rezultaty osiągnięte dzięki SEO-promocji utrzymują się wystarczająco długo, nawet jeśli całkowicie przestaniesz działać w tym kierunku. Nie ma wielu rodzajów projektów, dla których wykorzystanie promocji SEO może być nieopłacalne, ale sumienny optymalizator po analizie zadania poinformuje Cię o tym i zaproponuje inne kanały pozyskania klientów dla Twojego biznesu.

Dodaj komentarz

Next article

Related news

SEO czy reklama kontekstowa: dowiedz się, jak wybrać idealną strategię rozwoju biznesu.
    4/1/2024

    SEO czy reklama kontekstowa: dowiedz się, jak wybrać idealną...

    Która opcja jest bardziej korzystna:SEO czy reklama kontekstowa? Czy zależy ci na długofalowej perspektywie, czy raczej...