W tym poście chciałbym opisać typy lub rodzaje stron internetowych najbardziej odpowiednich dla kwiaciarni. Wybór konkretnej strony zależy od tego, co zamierzasz zaoferować klientom i od budżetu oczywiście też. Niektóre mogą być tanie, podczas gdy utrzymanie i wsparcie dla innych może być drogie. W każdym razie piękna i przyjazna dla użytkownika strona internetowa powinna pochodzić od kwiaciarni, która jest już znana w swoim środowisku.
Strona internetowa-blog
Strona z blogiem jest bardziej odpowiednia dla florysty freelancera, który wykonuje tylko prywatne zlecenia bez stałego zatrudnienia w salonie. Strona zawiera zazwyczaj galerie zdjęć, aby potencjalny klient mógł zorientować się w poziomie Twoich umiejętności.
Duża część strony opisuje wszystkie dotychczasowe rezerwacje w formie krótkich artykułów fabularnych ze zdjęciami z obiektu, wrażeniami i opiniami klientów z imprezy. Artykuły na blogu i stronie internetowej pomagają Twoim potencjalnym klientom znaleźć inspirację dla przyszłego wydarzenia w ich życiu oraz poznać styl i pismo mistrza.
Strona zawiera podstawowe informacje o kwiaciarni i jej wykształceniu, być może informacje o warunkach pracy kwiaciarni z klientami, dane kontaktowe do kontaktu, a co najważniejsze klient powinien być zmotywowany do zadzwonienia lub kontaktu.
Jeden z przykładów strony internetowej można zobaczyć tutaj (VeronikaFlowers). Strona jest napisana w oparciu o platformę google
Strona biznesowa
Strona wizytówka może być wykonana w technologii flash lub w innych technikach, np. jako strony statyczne lub dynamiczne z zastosowaniem stylów. Strony te nie zawierają wielu zdjęć i raczej tworzą wrażenie mistrza florystyki. Można stworzyć ładne powitanie flashowe z migającymi światłami, zmieniającymi się obrazkami i słowami. Strony tekstowe są również małe i piękne. Jednak ta strona jest trudniejsza do aktualizacji i zmian, wgrywania zdjęć lub nowych informacji i najprawdopodobniej będziesz musiał ponownie skontaktować się z projektantem stron internetowych, aby ją zaktualizować. Częściej są to witryny wykonane przez uznanych mistrzów florystyki.
Na stronie powinny znaleźć się informacje o kwiaciarni, formularz zwrotny dla wygody klienta oraz wszystkie kontakty jak telefon, e-mail i lokalizacja.
Przykład wizytówki sata można znaleźć tutaj (bloomflowers).
Strona sklepu internetowego
Strona sklepu internetowego wychodzi naprzeciw klientom i potencjalnym klientom.
Dlaczego potencjalni klienci? Ponieważ niektórzy przypadkowi odwiedzający mogą zrobić zakładkę w Twoim sklepie internetowym i złożyć zamówienie w przyszłości, lub polecić Twoje zasoby komuś, kogo znają w zwykłej rozmowie! Targetuj również tę grupę odwiedzających.
Widziałem tylko garstkę pięknych i przyjaznych dla użytkownika sklepów internetowych, większość z nich jest źle zaprojektowana: jaskrawe tło, krzyczące banery i nielogiczne menu skłaniają klientów do opuszczenia Twojej strony i nigdy nie wracania, nawet jeśli oferujesz najniższe ceny.
To właśnie ta strona jest najczęściej aktualizowana, ponieważ trzeba informować klientów o tym, co nowego w kwiaciarni, o nowych trendach we florystyce oraz o modnych produktach i roślinach. Samodzielna aktualizacja będzie trudna, jeśli masz prawdziwą kwiaciarnię lub salon, dlatego polecam zatrudnić specjalistę lub asystenta, który będzie dodawał produkt i jego opis, przyjmował i realizował zamówienia ze strony oraz śledził ich wykonanie i dostawę. Tak naprawdę ten specjalista – zwykły administrator, który tylko zajmuje się klientami i zamówieniami ze strony, nie musi być dobrym florystą. Główną cechą jest uprzejmość, umiejętność porozumiewania się z klientami i przekazywania wszystkich zamówień na czas w celu ich realizacji.
Sklep internetowy to konieczność:
- przyjemną kolorystykę wnętrza;
- logiczne i bardzo przyjazne dla użytkownika menu;
- duże zdjęcia produktu i kąty pod różnymi kątami;
- nazwę produktu i jego opis (wielkość, waga, skład bukietów itp.)
- czytelne ceny, tzn. ceny towarów i usług są pisane wszędzie i dużymi cyframi;
- terminy płatności;
- warunki dostawy;
- wygodna i przejrzysta procedura zamawiania;
- mapa drogowa do rzeczywistego sklepu lub salonu;
- numery telefonów kontaktowych do składania i śledzenia zamówień (lepiej mieć osobny numer dla sklepu internetowego, dzięki czemu będzie wiadomo, że dzwonią klienci z serwisu);
- część bloga z zrealizowanymi zamówieniami i zdjęciami z prawdziwych wydarzeń;
- referencje i podziękowania klientów.
Dodaj komentarz