Back to shit

Co to jest lead generation?

Publish: 31/10/2022
Co to jest lead generation?

Co to jest lead generationCo to jest lead generation

Lead generation

Jak działa lead generation

Jak wykorzystać email marketing do generowania leadów

Tworzenie listów konwersyjnych

Wdrażanie strategii selekcji

Twórz wartościowe treści dla subskrybentów

Generowanie przyszłych leadów

Użyj wezwania do działania w swoich listach

Wprowadzenie narzędzi do dzielenia się

4 kluczowe kroki do poprawy lead generation

 

Co to jest lead generation?
Co to jest lead generation?

Lead generation

lead generation to proces marketingowy, którego celem jest zidentyfikowanie i pobudzenie zainteresowania ludzi określonym produktem w celu opracowania systemu sprzedaży. A leady to potencjalni klienci, którzy wykazali zainteresowanie produktem wypełniając formularz subskrypcji.

Dzięki lead generation marketerzy dążą do rozgrzania grupy docelowej i płynnego doprowadzenia klientów do dokonania zakupu. Kolejnym celem lead generation jest pozyskanie użytkowników zainteresowanych produktami wytwarzanymi przez markę.

Leady mogą być generowane przy użyciu różnych źródeł, takich jak referencje, telefony, wydarzenia, reklama i internet. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez Mailgen, około 89% ankietowanych stwierdziło, że e-mail jest najczęściej stosowaną metodą generowania bazy leadów. Na drugim miejscu znalazł się content marketing, następnie wyszukiwarki i wreszcie czwarte miejsce przypadło eventom, które zamknęły top top metod generowania leadów.

Jak działa lead generation

Zgodnie z metodologią inbound marketingu, lead generation pojawia się w drugim etapie generowania leadów. A dzieje się to w następujący sposób:

Jak działa lead generation
Jak działa lead generation
  1. Poznanie firmy: odwiedzający dowiaduje się o marce poprzez różne kanały marketingowe, takie jak blogi, media społecznościowe czy strony biznesowe.
  2. Następnie odwiedzający korzysta z wezwania do działania (CTA). Może to być przycisk, wiadomość lub obrazek, który zachęca osobę do skorzystania z oferty.
  3. Użytkownik trafia na landing page: klikając w CTA, zostaje przekierowany na stronę docelową, która zbiera przydatne informacje i buduje bazę potencjalnych klientów, dostarczając w zamian korzystną ofertę dla odwiedzającego.

Jak wykorzystać email marketing do generowania leadów

Ponieważ e-mail marketing jest najbardziej skuteczną metodą generowania nowych leadów, to ma sens dla każdego marketera, aby dowiedzieć się, jak korzystać z tych taktyk online do maksimum korzyści. A poniżej powiemy Ci jak to zrobić.

Jak wykorzystać email marketing do generowania leadów
Jak wykorzystać email marketing do generowania leadów
  1. Tworzenie listów konwersyjnych
  2. Wdrożenie strategii selekcji
  3. Twórz wartościowe treści dla swoich subskrybentów
  4. Generowanie przyszłych leadów
  5. Użyj wezwania do działania w swoich e-mailach
  6. Wdrożenie narzędzi do udostępniania

Tworzenie listów konwersyjnych

Aby odnieść sukces w email marketingu, musisz zachęcić swoją grupę docelową do zaangażowania, “szturchnąć” ją do podjęcia kroków, które przybliżą ją do konwersji. Oto kilka technik, które powinieneś wykorzystać w swoich mailach, aby zwiększyć konwersje:

Tworzenie listów konwersyjnych
Tworzenie listów konwersyjnych
  • Wciągająca linia tematu
  • Wysokiej jakości, odpowiedni obraz wzmacniający przekaz
  • Krótki i jasny przekaz
  • Odpowiednie linki do udostępniania w mediach społecznościowych
  • Wciągające wezwanie do działania

Wdrażanie strategii selekcji

Wdrażanie strategii selekcjiZ jednej strony potrzebujesz ludzi do bazy list mailingowych, ale z drugiej strony zamiast automatycznie dodawać subskrybentów, powinieneś dać potencjalnym klientom wybór. Użytkownik musi sam podjąć decyzję o subskrypcji. Takie podejście generuje więcej leadów, ponieważ klienci sami

Wdrażanie strategii selekcji

wybierają otrzymywanie maili firmowych.

W celu osiągnięcia wyższej efektywności należy:

  • Zapewnij potencjalnemu klientowi różne opcje subskrypcji: za pomocą publikacji w mediach społecznościowych, sidebarów lub pop-upów na stronie internetowej itp.
  • Dodaj przycisk rezygnacji z subskrypcji
  • Daj dobre powody do zapisania się, jasno wyjaśniając korzyści z umowy na newsletter.
  • Wykorzystaj dwuetapową subskrypcję, która zakłada dodatkowe potwierdzenie rejestracji, aby zbudować lepszą bazę listy mailingowej.

Twórz wartościowe treści dla subskrybentów

Ludzie chcą otrzymywać maile, które zawierają wartościowe oferty, a także przydatne materiały. Mogą to być szkolenia, rabaty, pliki pdf itp. Jak stworzyć wartościową ofertę? Oto kilka prostych kroków:

  • Skup się raczej na jakości niż na ilości.
  • Dokładnie zbadaj rynek; to pomoże ci lepiej zrozumieć twoich odbiorców.
  • Segmentuj swoich docelowych konsumentów i wysyłaj oferty, które są istotne dla tej lub innej grupy subskrybentów.

Generowanie przyszłych leadów

Możesz zachęcić do generowania leadów dzięki segmentacji. Twórz różne treści dla klientów na różnych poziomach procesu zakupowego. Generowanie leadów jest ułatwione przez:

  • Tworzenie odpowiednich maili dla osób na różnych etapach lejka sprzedażowego.
  • Stworzenie mailingu, który buduje świadomość marki dla klientów na szczycie lejka sprzedażowego
  • Tworzenie maili dla klientów na dole lejka sprzedażowego, zachęcając ich tym samym do podjęcia decyzji.

Użyj wezwania do działania w swoich listach

Jeśli masz coś do zaoferowania subskrybentom, np. materiały szkoleniowe lub e-book, to osadzaj CTA w swoich mailach. Oto kilka zasad tworzenia wysokiej jakości call to action

  • Spraw, by był prosty i jasny dla użytkownika
  • Wyróżnij go poprzez wyróżnienie przycisku w treści maila
  • Używaj słów, które zachęcają czytelnika do podjęcia działania

Wprowadzenie narzędzi do dzielenia się

Jakość i wartościowe treści to zawsze coś, czym chcesz się dzielić. Nie zaniedbuj więc wdrażania narzędzi do rozpowszechniania informacji, bo marka tylko na tym skorzysta. Co możesz wykorzystać w swoich mailach:

  • Dodaj link “napisz do znajomego”. Zachęć swoich odbiorców do wysłania maila do znajomych lub współpracowników.
  • Korzystaj z przycisków mediów społecznościowych. Co może być prostszego niż udostępnianie przydatnych treści na swojej stronie.

Zbierz bazę subskrybentów

Po stworzeniu formularza można zacząć zbierać subskrybentów, którzy chcą być na bieżąco z wiadomościami o produktach i usługach interesującej ich marki lub firmy.

Wysyłanie newsletterów handlowych

Aby generować więcej leadów, musisz wysyłać wartościowe i przydatne treści do swoich subskrybentów. Listy powinny wchodzić w interakcję z docelowymi odbiorcami.

Jak poprawić generowanie leadów

  • Twórz odpowiednie oferty dla użytkowników na różnych etapach lejka sprzedażowego.
  • Popracuj nad projektem, aby poprawić CTA landing page’a.
  • Zastosuj przyciągające obrazy, nagłówki i formularze zapisu. Używaj też języka, który jest jasny i łatwy do zrozumienia.
  • Testuj pomysły przed wyborem strategii.

4 kluczowe kroki do poprawy lead generation

  • Poprawić przechwytywanie leadów. Szukaj nowych i skutecznych sposobów na przechwytywanie leadów za pomocą newsletterów e-mailowych. Możesz przyspieszyć przechwytywanie leadów dzięki świetnym ofertom.
  • Korzystaj z magnesów ołowianych. Są to narzędzia, które oferują Twojej grupie docelowej jakąś korzyść w zamian za subskrypcję mailową, subskrypcję w mediach społecznościowych itp. Aby lepiej zrozumieć, jak skutecznie używać lead magnets, obejrzyj nasze wideo. Lead magnetami mogą być webinary, wersje próbne usług, e-booki, białe księgi, wywiady z ekspertami, filmy szkoleniowe.
  • Stosuj skuteczne metody konwersji na stronach docelowych. Stosuj specjalne linki i chwytliwe CTA. Usuń wszystkie zbędne informacje i stwórz treści zwiększające konwersję.
  • Zautomatyzuj swoją komunikację z leadami za pomocą systemu CRM. CRM pozwala na zbieranie informacji o leadach, śledzenie ich interakcji z firmą oraz historii zakupów w celu tworzenia unikalnych i korzystnych ofert dla każdego klienta. W ten sposób możesz śledzić podróż każdego klienta i skuteczność swojej strategii.
  • Prowadzenie analityki leadów. Wykorzystaj oprogramowanie do priorytetyzacji leadów według ich poziomu interakcji z marką zgodnie z metodologią inbound marketingu.

Dodaj komentarz

Previous article
Next article

Related news