Sukces Twojej firmy w dużej mierze zależy od profesjonalizmu Twojego marketera internetowego. Pytanie brzmi, co powinien wiedzieć marketer internetowy i potrafić? 8 kluczowych umiejętności
-
Świadomość w marketingu klasycznym
Marketing klasyczny to baza, fundament. Wiele fundamentalnych zasad reklamy sprawdza się równie dobrze przy tworzeniu reklam drukowanych, jak i przy tworzeniu strony internetowej zgodnej z najnowszymi trendami technologicznymi i projektowymi.
-
Znajomość SEO
Marketer internetowy musi wiedzieć, jak pracować z semantyką. Powinien nie tylko być w stanie kategoryzować zapytania wyszukiwania, ale także analizować je na poziomie intencji kupującego.
-
Zrozumienie reklamy kontekstowej i medialnej
Marketer internetowy powinien co najmniej znać najpopularniejsze systemy reklamy kontekstowej i medialnej.
-
Znajomość SMM i kierowania reklam
Marketerzy muszą zrozumieć rolę mediów społecznościowych w utrzymywaniu lojalności klientów. Należy jednak pamiętać, że angażowanie się w SMM w 2023 roku nie oznacza po prostu rekrutowania obserwujących i publikowania agresywnych reklam między publikowaniem zdjęć kociąt.
-
Zrozumienie zasad tworzenia stron internetowych
Marketer internetowy nie musi być biegły w językach programowania. Powinien jednak znać podstawy html5, CSS3 i najlepiej JavaScript. Jeszcze ważniejsza jest znajomość usability. Ważna jest również umiejętność tworzenia prototypów stron, przemyślenia struktury przyszłych stron i wybrania najlepszego układu bloków.
-
Opanowanie podstaw copywritingu
Marketer internetowy nie musi rozpalać serc dosadnością i tworzyć słownych arcydzieł. Powinien jednak być w stanie odróżnić mocny tekst od słabego.
-
Opanowanie podstaw projektowania
Marketer internetowy nie musi biegle posługiwać się edytorami graficznymi. To zadanie projektanta. Powinien jednak mieć jasne pojęcie o dobrym projektowaniu. W końcu od autorów każdej reklamy oczekuje się dobrego smaku.
-
Możliwość monitorowania skuteczności reklam
Ponieważ marketer internetowy koordynuje pracę specjalistów niszowych, kluczowe znaczenie ma dla niego możliwość oceny ogólnej skuteczności działań reklamowych.
Dodaj komentarz