Back to shit

10 przydatnych i ciekawych kanałów marketingowych na YouTube, na które warto zwrócic swoją uwagę

Publish: 27/03/2023
10 przydatnych i ciekawych kanałów marketingowych na YouTube, na które warto zwrócic swoją uwagę

Jesteś marketerem lub po prostu interesujesz się marketingiem? W takim razie przedstawiamy 10 popularnych (lub zyskujących popularność) przydatnych polsko- i angielskojęzycznych kanałów YouTube, gdzie znajdziesz wiele aktualnych i ciekawych informacji o marketingu i wszystkim, co z nim związane. W naszym artykule zobaczysz listę kanałów na absolutnie różne tematy: SMM, SEO, digital- oraz brand-marketing i nie tylko.

1. Digital Marketing Institute

Digital Marketing Institute to sprawdzony międzynarodowy lider edukacji z zakresu marketingu cyfrowego, który działa w ponad 100 krajach. Na swojim kanale YouTube proponuje dużo filmików i wykładów dotyczących różnych aspektów marketingu cyfrowego, takich jak SEO, content marketing, media społecznościowe, analityka i inne. Ponadto kanał regularnie publikuje wywiady z ekspertami ze świata digital marketingu, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą.

  • Subskrybenci: 18,3 tys.
  • Filmy: 233
  • Wyświetlenia: 296 025

2. Behind the Brand

Kanał YouTube „Behind the Brand” to jeden z najpopularniejszych kanałów biznesowych i marketingowych. Został stworzony przez Briana Elliotta, który jest ekspertem w dziedzinie marketingu i biznesu. Na kanale znajdziesz wywiady z przedsiębiorcami i liderami branży, którzy dzielą się swoimi doświadczeniem, wiedzą i historiami sukcesu. Wywiady te omawiają różne aspekty biznesu i marketingu, takie jak budowanie marki osobistej, strategie marketingowe, zarządzanie zespołem i inne. „Behind the Brand” zawiera także serię wideo, w których Brian Elliott uczy widzów różnych aspektów biznesu i marketingu. Także to przydatne źródło informacji dla tych, którzy chcą zbudować odnoszącą sukcesy markę osobistą.

  • Subskrybenci: 339 tys.
  • Filmy: 1 tys.
  • Wyświetlenia: 30 027 682

3. Ahrefs

Kanał YouTube „Ahrefs” jest jednym z najpopularniejszych kanałów SEO oraz jednym z liderów w zakresie narzędzi i produktów SEO. „Ahrefs” zapewnia treści edukacyjne i zawiera filmy instruktażowe dotyczące słów kluczowych, analizy konkurencji, tworzenia treści, technicznego SEO. Kanał oferuje również serię filmów zatytułowanych „Ahrefs Case Study”, które pokazują, jak różne strony internetowe poprawiają swoje rankingi w wyszukiwarkach dzięki różnym strategiom SEO.

  • Subskrybenci: 393 tys.
  • Filmy: 267
  • Wyświetlenia: 18 623 172

4. MediaFun

Kanał YouTube „MediaFun” to vlog blogera Maćka Budzicha o mediach, marketingu, reklamie i internecie. Założyciel kanału mówi o sobie, że jest  pasjonatem wszystkiego, co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki i promocji przedsiębiorczości. Także autor w swoich filmikach opowiada o udziale w konferencjach i konkursach marketingowych.

  • Subskrybenci: 24 tys.
  • Filmy: 884
  • Wyświetlenia: 11 853 372

5. WPCrafter

Kanał YouTube „WPCrafter” to popularny kanał z treściami edukacyjnymi, który pomaga użytkownikom tworzyć witryny WordPress i zarządzać nimi. Na kanale można znaleźć filmy instruktażowe dotyczące takich tematów, jak instalowanie i konfigurowanie WordPressa, budowanie witryny WordPress, wybór motywu i wtyczek, tworzenie e-commerce, zarządzanie treścią i nie tylko. „WP Crafter” oferuje również recenzje różnych motywów i wtyczek, które mogą pomóc właścicielom witryn ulepszyć witrynę WordPress.

  • Subskrybenci: 241
  • Filmy: 597
  • Wyświetlenia: 20 902 646

6. Gary Vee

Gary Vaynerchuk jest marketerem i przedsiębiorcą i jest znany ze swoich umiejętności w zakresie mediów społecznościowych i marketingu. Na jego kanale YouTube „GaryVee” można znaleść różnorodne filmy, w tym wykłady, wywiady, filmy motywacyjne i inne filmy związane z biznesem, marketingiem, mediami społecznościowymi i rozwojem osobistym.

  • Subskrybenci: 4,13 mln
  • Filmy: 3,6 tys.
  • Wyświetlenia: 516 906 293

7. Sprawny Marketing

Kanał „Sprawny Marketing” udostępnia wywiady, prezentacje, autorskie programy i treści edukacyjne z zakresu marketingu i promocji biznesu w Internecie. Filmy na kanale zawierają pomocne wskazówki i instrukcje dotyczące optymalizacji stron internetowych, zwiększania ruchu, poprawy konwersji i innych kwestii związanych z marketingiem cyfrowym. Kanał oferuje również filmy z recenzjami narzędzi, aby pomóc widzom lepiej zrozumieć, jak działa marketing online. Także „Sprawny Marketing” omawia najważniejsze marketingowe nowości oraz najistotniejsze pojęcia i narzędzia marketingowe dostępne dla przedsiębiorców.

  • Subskrybenci: 18,1 tys.
  • Filmy: 1,1 tys. 
  • Wyświetlenia: 3 875 383

8. TED

Kanał YouTube „TED” to jeden z najbardziej znanych i popularnych kanałów na platformie. Kanał znany jest z publikowania filmów z przemówieniami różnych ekspertów i liderów z różnych dziedzin, takich jak nauka, technologia, edukacja, sztuka, projektowanie, biznes i inne. Filmy na kanale są w języku angielskim, ale często towarzyszą im napisy w różnych językach, dzięki czemu są dostępne dla szerokiego grona odbiorców. Kanał TED jest uważany za jedno z najlepszych źródeł inspiracji, nowych pomysłów i wiedzy z różnych dziedzin.

  • Subskrybenci: 22,7 mln
  • Filmy: 4,2 tys. 
  • Wyświetlenia: 2 492 291 550

9. Social Media Now

Kanał YouTube „Social Media Now” pomaga w działaniach na Facebooku, Instagramie, Youtubie, LinkedInie i innych platformach. Na tym kanale znajdziesz filmy i shortsy o trendach w mediach społecznościowych i ich wpływie na marketing. Ponadto na „Social Media Now” można obejrzeć ciekawe wywiady z biznesmenami, blogerami i marketerami, którzy dzielą się swoim doświadczeniem zawodowym.

  • Subskrybenci: 5,64 tys.
  • Filmy: 144
  • Wyświetlenia: 411 111

10. SafeMarketing

Kanał „SafeMarketing” został utworzony dopiero 4 miesiące temu i na razie ma niewielką liczbę subskrybentów i raczej krótkich filmów, ale szybko się rozwija. „SafeMarketing” jest poświęcony takim tematom jak marketing, SMM, tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych itp. Kanał ma na celu edukowanie i dostarczanie informacji, które mogą być przydatne dla osób zajmujących się biznesem internetowym. Także kanał jest przydatnym źródłem informacji dla tych, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu.

Dodaj komentarz

Previous article
Next article

Related news