Back to shit

Targetowanie reklam – co to jest

Publish: 27/03/2023
Targetowanie reklam – co to jest

W TYM ARTYKULE NA BLOGU DOWIESZ SIĘ:

  1. Czym jest reklama targetowana?
  2. Korzyści płynące z reklamy targetowanej.
  3. Rodzaje reklamy targetowanej
  4. Spotkania z klientami tam, gdzie oni są.

Czym jest reklama targetowana?

Reklama ukierunkowana (targetowana) lub targetowanie reklam – to sposób, w jaki marketerzy prezentują konsumentom reklamy odzwierciedlające ich konkretne cechy, zainteresowania i zachowania zakupowe. Zazwyczaj odbywa się to poprzez wykorzystanie danych o klientach do segmentacji odbiorców według czynników takich jak podstawowe dane demograficzne, zainteresowania zakupowe lub zachowania przeglądania, a następnie tworzenie unikalnych reklam dostosowanych do każdego segmentu odbiorców. Zamiast umieszczać ogólne reklamy w dowolnym miejscu w Internecie, reklamy ukierunkowane są umieszczane strategicznie, aby dotrzeć do jasno określonych odbiorców na podstawie przeszłych zachowań klientów i innych danych. Reklama ukierunkowana oferuje wiele korzyści dla marketerów i konsumentów. Coraz więcej konsumentów szuka spersonalizowanych wiadomości, produktów i usług, które odpowiadają ich pragnieniom i potrzebom. Dlatego, gdy konsumenci widzą odpowiednią reklamę na stronie internetowej lub platformie, którą często odwiedzają lub z której korzystają, są bardziej zainteresowani tym, co oferujesz. Spersonalizowane treści są dobre dla nich, co z kolei jest dobre dla Ciebie, ponieważ im więcej docelowych odbiorców wchodzi w interakcję z reklamami, tym bardziej prawdopodobne jest, że zwiększysz liczbę leadów, konwersji i sprzedaży – niezależnie od tego, jaki jest Twój cel marketingowy.

Korzyści z targetowanej reklamy

Korzyści z targetowanej reklamy1. Zapewniają wyższy poziom personalizacji

Reklama personalizacyjna stała się jednym ze “Świętych Graali” marketingu cyfrowego ze względu na jej dobrze udokumentowany wpływ na pozyskiwanie i utrzymanie klientów, współczynnik klikalności (CTR) i życiową wartość klienta (CLV). Reklama ukierunkowana pozwala markom wysyłać różne wiadomości do różnych konsumentów w zależności od tego, co marka wie o kliencie. Im lepiej marka może pokazać, że rozumie, czego chcą i potrzebują jej klienci, tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci będą reagować na reklamy i angażować się w działania marki. Badania potwierdzają fakty: – 71% klientów preferuje spersonalizowane reklamy. – Personalizacja w marketingu cyfrowym może zwiększyć przychody o 15%. – Personalizacja napędza powtarzalne zakupy: 44% klientów staje się powtarzalnymi klientami dzięki spersonalizowanej reklamie.

2. Zwiększenie świadomości marki i poprawa jej postrzegania.

Jeśli reklamy marki są generyczne lub źle umieszczone, potencjalni klienci zauważą. Wypełnienie przeglądarki klienta reklamami, które nie odpowiadają jego zainteresowaniom lub nie oferują czegoś osobistego, tylko zaszkodzi postrzeganiu marki i reputacji wśród konsumentów. I odwrotnie, marki mogą poprawić swoją reputację, prezentując odpowiednie reklamy i wartościowe treści publiczności, która prawdopodobnie je doceni. Jest to integralna część reklamy świadomości marki . To pomoże zbudować świadomość wśród cenionych klientów i ustanowić markę z silnym kapitałem w swojej niszy.

3. Optymalizacja działań marketingowych i skupić zasoby na wzrost

Ukierunkowana reklama maksymalizuje każdy bit kreatywności i treści, że marka publikuje online. Konwencjonalna reklama generuje niewielkie przychody i często jest kosztowna w porównaniu z jej konkretnymi korzyściami, ale targetowanie pomaga skupić zasoby na najbardziej przydatnych grupach odbiorców. W połączeniu z podstawową automatyzacją w celu publikowania reklam odpowiednich dla każdego segmentu odbiorców, targetowanie eliminuje wiele pracy związanej ze znalezieniem potencjalnych klientów i przyciągnięciem ich do marki.

4. Zwiększ ROI z wydatków na marketing marki

Reklama targetowana opiera się na już zebranych danych o klientach, wykorzystując demografię, zainteresowania i trendy behawioralne, aby zbliżyć się do konsumentów w sposób przez nich preferowany. Korzystanie z danych o klientach zabiera zgadywanie z angażowania klientów i zmniejsza koszty dla użytkowników, którzy prawdopodobnie nie dokonają konwersji.

Rodzaje reklamy targetowanej

Rodzaje reklamy targetowanej

Kontekstowa

Kierowanie kontekstowe pomaga marketerom umieszczać treści reklamowe obok innych treści, które są istotne dla reklamowanego przedmiotu. Zamiast przyklejać reklamy w całym internecie w miejscach, które nie mają nic wspólnego z marką lub oferowanym produktem, targetowanie kontekstowe dopasowuje treść reklamy do kontekstu, w którym jest umieszczona. Tworzy to bardziej zintegrowane doświadczenie dla klientów, które pomaga im poinformować, że Twój produkt jest związany z czymś, czym są zainteresowani. Przykładem reklamy kontekstowej może być marka obuwia sportowego prezentująca reklamę na blogu o bieganiu i treningu. Zazwyczaj marketerzy tworzą reklamy i łączą je z konkretnymi słowami kluczowymi, które wydawca reklamy skanuje, aby dopasować do nich odpowiednie pozycjonowanie.

Behawioralna

Media społecznościowe stały się popularnym miejscem dla reklamy i e-commerce, a wielu kupujących woli teraz robić zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych niż na stronie internetowej marki lub w sklepie detalicznym. Między innymi z tego powodu ważne jest, aby zachować spójność w swoich reklamach na platformach społecznościowych, a nasza połączona funkcja mediów społecznościowych ułatwia osiągnięcie tej spójności. Social media targeting pomaga markom wykorzystać zachowania konsumentów w sieci, wyszukiwarkach i serwisach społecznościowych, aby prezentować reklamy odzwierciedlające zainteresowania konsumentów. Kierowanie na media społecznościowe może być również postrzegane jako forma kierowania behawioralnego.

Retargeting

Retargeting jest ważnym narzędziem dla marketerów cyfrowych, ponieważ kapitalizuje klientów, którzy już wykazali zainteresowanie lub interakcję z marką. Działa poprzez łączenie zestawów komunikatów reklamowych (reklamy w mediach, e-maile, reklamy w mediach społecznościowych, itp.) z danym zachowaniem, gdy klient wchodzi w interakcję z marką online. Na przykład klient, który kupuje parę butów do biegania, prawdopodobnie będzie retargetowany w celu reklamowania innych akcesoriów do biegania.

Spotykanie z klientami tam, gdzie oni są

Spotykanie z klientami

W dzisiejszym cyfrowym ekosystemie marketingowym klienci są tak przyzwyczajeni do oglądania reklam podczas przeglądania stron, że często przestają je rozpoznawać. Z tego powodu marki muszą opracować strategie marketingowe, które zaspokajają klientów tam, gdzie są, za pomocą spersonalizowanych treści i komunikatów, które odzwierciedlają zrozumienie pragnień konsumentów dotyczących konkretnego produktu.

Teraz, gdy jesteś zaznajomiony z różnymi rodzajami reklamy docelowej, musisz tylko wybrać ten, który najbardziej Ci odpowiada. Na naszym blogu znajdziesz informacje, których potrzebujesz.

Komentarz

Dodaj komentarz

Previous article
Next article

Related news

Facebook w SMM: Skuteczne Strategie Marketingu
    20/12/2023

    Facebook w SMM: Skuteczne Strategie Marketingu

    Facebook stanowi kluczowy element strategii SMM, umożliwiając firmom budowanie silnej obecności online. Poprzez optymalizację profili, regularne...