- 4 powody, dla których warto korzystać z reklam
- CTR i współczynnikowi konwersji
- Współczynnik konwersji kampanii
- Tworzenie kampanii reklamowej poprzez stronę
Reklama na Facebooku to sposób na promocję marki, produktów i usług za pośrednictwem wielomilionowej sieci społecznościowej wykorzystującej zaawansowaną technologię. Facebook umożliwia tworzenie chwytliwych i skutecznych reklam, które za niewielkie pieniądze można skierować do docelowej grupy odbiorców.
Zespół Facebooka regularnie udoskonala swoje narzędzia marketingowe, aby podnosić jakość reklam i czynić je jak najbardziej użytecznymi zarówno dla odbiorców, jak i przedsiębiorców. Przekonajmy się, dlaczego reklama na Facebooku jest skutecznym pomocnikiem w pozyskiwaniu nowych klientów i promowaniu Twojej firmy.
4 powody, dla których warto korzystać z reklam na Facebooku
- Duża publiczność
- Możliwości targetowania
- Rentowność
- Skuteczne narzędzia do osiągnięcia sukcesu
Istnieje wiele czynników, które sprawiają, że Facebook jest stale rozwijającą się platformą reklamową. Poniższych pięć jest korzystnych zarówno dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw:
Duża publiczność. Liczba aktywnych użytkowników Facebooka w 2020 roku wyniosła 2,6 miliarda. To ponad jedna trzecia całej światowej populacji, a ich liczba stale rośnie. Dlatego Facebook ułatwia znalezienie odbiorców i dostosowanie do nich reklam.
Opcje targetowania. Reklamy na Facebooku, oprócz podstawowego targetowania według wieku, płci i lokalizacji, umożliwiają dostosowywanie reklam na podstawie doświadczeń zakupowych klientów, składu rodziny, miejsca pracy, zawodu i tak dalej. Facebook pomaga z dużą precyzją kierować reklamy do nastolatków, nauczycieli, kierowców, lekarzy itd.
Rentowność. Koszt reklamy na Facebooku zależy od trzech czynników: celów marketingowych, długości kampanii i ustawień kierowania. Facebook twierdzi, że przy dowolnym budżecie można prowadzić skuteczne kampanie reklamowe.
Skuteczne narzędzia do osiągnięcia sukcesu. Możesz na przykład tworzyć chwytliwe reklamy, budować różne typy odbiorców, planować publikowanie i promocję postów, ustalać harmonogram wyświetlania reklam i nie tylko. Narzędzia Facebooka pomogą Ci zwiększyć liczbę gorących leadów i zamienić ich w klientów.
Przeanalizujmy niektóre dane, aby zrozumieć, dlaczego reklamy są włączone
- Wydajność reklam na Facebooku
- CTR reklam na Facebooku
- Współczynnik konwersji reklamy na Facebooku
Poniżej przyjrzymy się dwóm kluczowym metrykom – CTR i współczynnikowi konwersji – w celu analizy skuteczności reklam na Facebooku.
CTR reklam na Facebooku
Średnia klikalność reklam na Facebooku wynosi 0,9%. Firmy zajmujące się szkoleniami zawodowymi mają najniższy CTR na poziomie 0,47%, natomiast branże prawnicze i detaliczne mają najwyższy na poziomie 1,6%. Oto średni CTR według branży z raportu WordStream.
Średni CTR kampanii reklamowych na Facebooku
Współczynnik konwersji reklamy na Facebooku
Branża fitness ma najwyższy współczynnik konwersji wynoszący 14,30%, a branża technologiczna i hotelarska najniższy – niecałe 3%. Porównaj współczynnik konwersji pomiędzy innymi branżami w poniższym raporcie.
Współczynnik konwersji kampanii reklamowej na Facebooku
Choć CTR reklam na Facebooku nie wygląda imponująco, to i tak zapewnia pożądane konwersje i pieniądze dzięki trafnym parametrom targetowania i dużej grupie odbiorców.
Skuteczna reklama na Facebooku: zestawienie przykładów udanych i nieudanych
Jak zrobić skuteczną reklamę na Facebooku: napisz odpowiedni tekst, wybierz odpowiedni obraz, aby reklama na pewno została zauważona.
Sposoby tworzenia reklam na Facebooku
Reklamy możesz tworzyć na dwa sposoby:
- Za pośrednictwem Centrum reklam na Twojej stronie na Facebooku lub przycisku „Promuj”.
- Za pośrednictwem Menedżera reklam na Facebooku
Menedżer reklam na Facebooku to profesjonalne narzędzie, za pomocą którego możesz skutecznie konfigurować targetowanie, tworzyć grupy odbiorców, wybierać cele reklam, tworzyć reklamy i grupy reklam, śledzić skuteczność i generować raporty.
Poniżej możesz zobaczyć, jak wygląda strona tworzenia kampanii w Menedżerze reklam na Facebooku. Pasek nawigacyjny jest wyświetlany po lewej stronie, a obszar roboczy służy do dostosowywania każdego elementu. Oto jak krok po kroku tworzysz swoją reklamę.
Tworzenie kampanii w Menedżerze reklam na Facebooku
Pamiętaj, że Menedżer reklam ma wiele przydatnych funkcji umożliwiających profesjonalne dostosowywanie reklam i efektywne zarządzanie budżetem. Takie funkcje obejmują:
Możliwość ustawienia harmonogramu wyświetlania reklam. Jeśli Twoja grupa docelowa jest bardziej aktywna w godzinach porannych i wieczornych, możesz zatrzymać wyświetlanie reklam na przykład od 12 do 16.00. Takie podejście pozwala zaoszczędzić budżet.
Tworzenie różnych grup odbiorców. W Menedżerze reklam możesz utworzyć określoną grupę odbiorców, jeśli Twoje reklamy należą do specjalnej kategorii reklam, grupy odbiorców podobnych lub grupy odbiorców niestandardowych.
Załóżmy, że opublikowałeś na swojej stronie film o nowym produkcie, teraz na podstawie czasu trwania wyświetleń możesz utworzyć różne grupy odbiorców, a następnie stworzyć dla każdej z nich odpowiednią reklamę. Sprawdź zrzut ekranu poniżej.
Tworzenie publiczności
Testy A/B. Można to wykorzystać do określenia, które reklamy będą najskuteczniejsze. Możesz przetestować kreację reklamową, odbiorców i miejsce docelowe. Testy A/B na Facebooku pozwalają zmierzyć rezultaty zmian reklam lub szybko porównać dwie strategie, aby osiągnąć swoje cele.
To jednak nie wszystkie zalety dostosowywania reklam za pomocą Menedżera reklam na Facebooku. Aby zrozumieć wszystkie zawiłości, potrzeba czasu i praktyki. Nie jest to jednak tak trudne, jak mogłoby się wydawać na początku. W tym przypadku najważniejsze jest pragnienie, cierpliwość i uwaga.
A jeśli już dziś chcesz spróbować wyświetlać reklamy, a nie chcesz teraz tracić czasu na studiowanie gabloty reklamowej, skorzystaj z Centrum reklam bezpośrednio na swojej stronie na Facebooku.
Więcej o różnicach pomiędzy tymi dwoma narzędziami możesz przeczytać w Centrum pomocy. Jednak w skrócie Centrum Reklamowe to łatwiejszy sposób na promocję Twojej firmy, produktów i usług. Za jego pomocą możesz promować publikacje lub samą stronę, przyciągać ludzi do serwisu i tworzyć innego rodzaju reklamy.
Tworzenie kampanii reklamowej poprzez stronę na Facebooku
- Przejdź do „Centrum reklam”
- Wybierz cel
- Utwórz reklamę
- Określ swoją grupę docelową
- Ustaw czas trwania i budżet swojej kampanii
- Ustaw metodę płatności
Omówmy teraz, jak tworzyć reklamy bezpośrednio ze strony na Facebooku. Postępuj zgodnie z poniższym przewodnikiem krok po kroku, aby skonfigurować pierwszą kampanię.
Krok 1: Przejdź do „Centrum reklam”
Otwórz swoją stronę na Facebooku i w menu po lewej stronie kliknij zakładkę „Centrum reklam”, a następnie kliknij niebieski przycisk „Utwórz reklamę” po prawej stronie. Gdy to zrobisz, strona celów pojawi się przed tobą.
Innym sposobem otwarcia strony celów jest przejście na stronę główną w menu po lewej stronie. Wystarczy kliknąć niebieski przycisk „Promuj”.
Krok 2: Wybierz cel
Cel kampanii określa, jakie typy reklam na Facebooku będziesz mógł tworzyć. Mogą się one różnić w zależności od strony. Na przykład na naszej stronie Big Box dostępnych jest obecnie tylko 5 celów:
Przyciągnij odwiedzających do witryny. Reklamy te pomagają przekierować użytkowników na określone strony w Twojej witrynie, aby dowiedzieć się więcej o marce, jej produktach i usługach.
Promuj publikację. Angażuj użytkowników poprzez posty w kanale aktualności. Promowanie publikacji pomaga zwiększyć liczbę wyświetleń, polubień, komentarzy i ponownych postów.
Promuj stronę. Dzięki tego typu reklamom możesz zwiększyć zainteresowanie użytkowników postami na stronie, przyciągnąć subskrybentów i potencjalnych klientów oraz zwiększyć świadomość marki.
Promuj firmę na poziomie lokalnym. Taka reklama ma na celu przyciągnięcie odbiorców znajdujących się niedaleko Ciebie. W tym celu należy ustawić kierowanie lokalne, podając miasto, dzielnicę, punkt na mapie lub promień zasięgu w kilometrach.
Zwiększ liczbę leadów. Reklama oparta na tym celu pomoże przyciągnąć subskrybentów e-mail marketingu i chatbotów Facebook Messenger oraz zachęci użytkowników do interakcji z marką na różne sposoby.
Dla przejrzystości wybierzmy cel “Promuj stronę”.
Krok 3: Utwórz reklamę
Po wybraniu celu otworzy się przed Tobą strona dostosowywania kreacji reklamowych. Wpisz tekst reklamy lub pozostaw domyślny. W naszym przykładzie jest to „Kontakt ze stroną Big Box”.
Następnie wybierz odpowiedni format reklamy. W sumie są 4:
- Pojedynczy obraz;
- pojedynczy film;
- pokaz slajdów;
- karuzela.
Dostępne formaty reklam zależą od celu wybranego w poprzednim kroku. Wybraliśmy opcję „Promuj swoją stronę”, więc format karuzelowy nie jest dla nas dostępny. Aby reklamy były jak najbardziej skuteczne w przypadku każdego typu reklam, Facebook oferuje określone formaty kreatywne. W takim przypadku możesz przesłać obraz lub film. Aby to zrobić, kliknij przycisk przesyłania, jak pokazano poniżej.
Krok 4: Zidentyfikuj grupę docelową
Facebook zapewnia najbardziej precyzyjne opcje targetowania. Po pierwsze, możesz skonfigurować kierowanie na podstawie lokalizacji, określając kraj, miasto lub zasięg w kilometrach, aby przyciągnąć lokalnych użytkowników. Po drugie, możesz wybrać płeć, język, zainteresowania, zachowania i inne. Bardziej precyzyjne ustawienia kierowania, takie jak wykluczanie określonych grup użytkowników, są dostępne w Menedżerze reklam.
Komentarz