Back to shit

Top 10 najlepszych sklepów internetowych w Polsce

Top 10 najlepszych sklepów internetowych w Polsce

Przeanalizowaliśmy popularne sklepy internetowe w Polsce i stworzyliśmy zestawienie 10 najlepszych. Sprawdź ocenę w naszym artykule.

Zakupy online w Polsce rozwijają się od wielu lat, ale do niedawna sklepy internetowe nie były uważane za poważnych graczy na rynku. Kiedy jednak wiele krajów w Europie stanęło w obliczu restrykcyjnych ograniczeń związanych z kwarantanną, a zakupy online stały się jedynym sposobem nabywania towarów, e-commerce dostał szansę na zaistnienie jako lider rynku i z powodzeniem ją wykorzystał.

Dlaczego ludzie robią zakupy online

“Pandemia spowodowała bardzo szybki rozwój handlu internetowego. Można powiedzieć, że w ciągu trzech miesięcy przeskoczyliśmy o trzy lata do przodu. Wcześniej tylko kilka znanych sieci handlowych poważnie traktowało internet jako kanał sprzedaży swoich towarów. W dzisiejszych realiach posiadanie sklepu internetowego jest już koniecznością. Planowane wejście amerykańskiej platformy Amazon na polski rynek niewątpliwie doprowadzi do dalszego rozwoju zakupów online” – mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.

Przedstawiamy ranking 10 najpopularniejszych polskich sklepów internetowych, opracowany na podstawie badania YouGov BrandIndex przez Inquiry. Niektóre sklepy zajmują te same pozycje, ponieważ badanie wykazało, że mają taką samą liczbę klientów.

Podajemy więc listę najlepszych witryn do zakupów online:

 1. Allegro – 53% klientów

Najpopularniejszy serwis zakupów online w Polsce od dawna uważany jest za Allegro. Firma ma ogromną przewagę nad innymi serwisami – korzysta z niej ponad połowa badanych konsumentów. Na początku swojego istnienia Allegro było serwisem, w którym aukcje prowadzili prywatni użytkownicy. Obecnie za pośrednictwem Allegro swoje towary sprzedaje kilka tysięcy profesjonalnych producentów. Swoje sklepy mają tam również największe światowe marki. W ramach miesięcznego abonamentu Allegro oferuje darmową wysyłkę. Wkrótce spółka zadebiutuje również na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

2. Olx — 13% klientów

Olx to największa w Polsce internetowa tablica ogłoszeń, należąca do południowoafrykańskiej grupy Naspers. Serwis daje możliwość zamieszczania ogłoszeń sprzedaży różnych towarów i usług. W przeszłości Olx działał w Polsce pod nazwą Tablica.pl.

3. Россманн – 12% klientów

Sieć drogerii Rossmann, która posiada ponad 1400 sklepów w całej Polsce, jest również właścicielem największego w kraju sklepu internetowego z kosmetykami. Za jego pośrednictwem można zamówić produkty do domu lub odebrać je w sklepie stacjonarnym.

4. AliExpress — 9% klientów

AliExpress, chińska platforma należąca do grupy Alibaba, oferuje klientom towary od tysięcy różnych sprzedawców. W ciągu ostatnich kilku lat usługa stała się bardzo popularna wśród konsumentów w Polsce. Jedyną wadą AliExpress jest długi czas dostawy. Prawie rok temu InPost, polska sieć paczkomatów, zgodziła się na współpracę z AliExpress.

5. Empik.com — 9% klientów

Empik.com to jedyny serwis w rankingu, w którym można kupić książki, muzykę, filmy i gry komputerowe. Sklep internetowy działa równolegle ze sklepem stacjonarnym. Z początkiem września Empik wprowadził darmową dostawę zamówionych towarów do Paczkomatów w całej Polsce.

6. Lidl-sklep.pl – 7% klientów

Sklep internetowy popularnej sieci spożywczej Lidl jest najmłodszym spośród pozostałych serwisów uwzględnionych w rankingu. Został uruchomiony dopiero w kwietniu 2019 r., a w ciągu 1,5 roku działalności zajął 6. miejsce w rankingu. Lidl-sklep.pl nie prowadzi sprzedaży produktów spożywczych, ale oferuje klientom artykuły gospodarstwa domowego oraz odzież, którą można nabyć również w sklepach stacjonarnych Lidl.

7. Zalando — 5% klientów

Niemiecka platforma Zalando to jedyny sklep internetowy w rankingu, który specjalizuje się w sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów. Zalando sprzedaje towary setek znanych marek, a także daje klientom możliwość zwrotu zakupionych przedmiotów w ciągu 100 dni od zakupu. Platforma planuje uruchomić sprzedaż odzieży używanej na początku października.

8. Castorama.pl – 4% klientów

Zamawianie artykułów budowlanych i wyposażenia wnętrz za pośrednictwem sklepu internetowego Castorama stało się teraz jeszcze wygodniejsze, ponieważ marka ogłosiła niedawno instalację własnych paczkomatów w Polsce. Pierwszy tego typu paczkomat do zamówień online został już zainstalowany w warszawskiej Castoramie przy ul. Popularnej. Tak zwane “Castomaty” mogą pomieścić wiele towarów, nawet tych wielkogabarytowych.

9. Mediamarkt.pl – 4% kklientów

Sklep internetowy Media Markt działa równolegle z supermarketem stacjonarnym. Oferuje klientom sprzęt AGD i komputerowy do domu lub biura, w tym smartfony i aparaty fotograficzne. Właściciel Mediamarkt.pl przez długi czas prowadził inny sklep internetowy o nazwie Redcoon.pl, ale ten ostatni przestał istnieć wiosną 2020 roku.

Dziesiąta pozycja w rankingu nie zawiera nazwy sklepu, a jego udział w liczbie klientów wynosi mniej niż 4%.

Powyżej znajduje się 10 najpopularniejszych sklepów internetowych w Polsce, które mają znaczącą grupę klientów i nadal aktywnie się rozwijają w kontekście rosnącego zainteresowania zakupami online.

 

Komentarz

Dodaj komentarz

Previous article
Next article

Related news

Sztuczna Inteligencja w Polskim Marketingu: Przemiany, Wyzwania i Nadchodzące Trendy
    28/1/2024

    Sztuczna Inteligencja w Polskim Marketingu: Przemiany, Wyzwania i Nadchodzące...

    W dzisiejszym tempie zmian w świecie marketingu w Polsce, korzystanie z Sztucznej Inteligencji (SI) staje się...

    Ile Kosztuje Marketing w Warszawie?
      15/2/2024

      Ile Kosztuje Marketing w Warszawie?

      W dynamicznym środowisku biznesowym Warszawy, skuteczny marketing odgrywa kluczową rolę dla firm pragnących odnieść sukces w...