Back to shit

Jak reklamować biznes w podcastach

Publish: 23/05/2023
Jak reklamować biznes w podcastach

Gotowy do umieszczania reklam w aktualnych podcastach? Oto, co należy zrobić:

Jak reklamować biznes

Jeśli zdecydujesz się reklamować swoją firmę w podcastach, musisz określić rodzaj reklamy, którą chcesz wyświetlać.

Jak już wspomnieliśmy w artykule Formaty reklam w podcastach, istnieje kilka różnych rodzajów reklam w podcastach, których należy przestrzegać. Właściwy rodzaj reklamy w podcastach zależy od budżetu i celów kampanii.

Rozważ dane demograficzne podcastów, jeśli zdecydujesz się reklamować biznes w podcastach

Podczas gdy różne rodzaje programów telewizyjnych mogą przyciągać różnych odbiorców lub grupy demograficzne, dane demograficzne podcastów nie zmieniają się zbytnio w zależności od programu.

Grupa demograficzna podcastów, która zazwyczaj składa się z “zamożnych, wykształconych milionów”, jest “dobrą publicznością dla marek prawie bez względu na to, w jakim programie występujesz.

Dlaczego podcasty mają tak dobrych odbiorców? Ze względu na wiek, dochody i poziom wykształcenia, określona grupa ludzi jest wystarczająco dorosła, aby podjąć decyzję o zakupie i ma wystarczające dochody, aby dokonać tego zakupu. Wiele z tych osób ma wyższe wykształcenie, słuchacze mogą być zainteresowani poznaniem szerokiej gamy produktów lub usług, które ułatwiają im codzienne życie lub pracę.

Inną wspaniałą cechą słuchaczy podcastów jest to, że będą oni słuchać odcinków podcastów przez dłuższy czas niż innych treści, takich jak filmy. Słuchacze podcastów lubią również dłuższe podcasty trwające 30 minut lub dłużej. Podcasty mają znacznie niższą przepustowość niż inne formy konsumpcji, co oznacza, że reklamy mogą być wywoływane bliżej początku lub końca odcinka i nadal mają dużą szansę na bycie usłyszanymi.

Wybierz najlepsze miejsce do umieszczenia reklamy, aby reklamować biznes w podcastach Jak reklamować biznes

W przypadku reklamy w podcastach ważna jest lokalizacja i długość reklamy. Pierwsze kilka minut podcastu zazwyczaj dociera do szerokiego grona odbiorców. Reklamy odtwarzane na początku podcastu mają zwykle wysoką cenę za tysiąc wyświetleń, ponieważ użytkownicy mogą łatwo odsłuchać reklamę.

Z drugiej strony, umieszczanie reklam w środku odcinka ma zwykle wyższą cenę za tysiąc wyświetleń, ponieważ słuchacze, którzy dotarli do połowy odcinka, są bardziej zaangażowani i chętniej podążają za wezwaniem do działania.

Jak napisać reklamę dla podcastu.

Teraz, gdy wiesz już, jaki rodzaj reklamy chcesz uruchomić i zdecydowałeś się na jej umieszczenie, nadszedł czas, aby zabrać się za jej napisanie. Niezależnie od tego, czy czytasz reklamę z pomocą prezentera, czy nie, prezenter na antenie potrzebuje twoich punktów do rozmowy.

Oto elementy, które należy uwzględnić podczas pisania scenariusza reklamy podcastu:

Przyciągnij słuchacza…

Gdy reklama odnosi się do tematu odcinka lub serii podcastu, może wydawać się bardziej naturalna dla słuchaczy. Ma to również sens, ponieważ słuchacze zainteresowani tematem mogą zidentyfikować punkty bólu, które identyfikuje Twoja usługa.

Na przykład prezenter zgłasza problem, a następnie mówi o sposobie jego rozwiązania. Następnie warto podać przykład lub opisać własne doświadczenia z interakcji z produktem reklamowym. Segment ten bardziej przypomina przyjazną rekomendację niż reklamę.

Po przykładzie potrzebna jest krótka sekcja podsumowująca, co czytelnicy powinni wynieść z przykładu. Gdy prezenter czyta tekst reklamy, należy pamiętać, że między prezenterem a odbiorcami istnieje już poziom zaufania, który nie występuje w innych formach reklamy.

Jak reklamować biznes w podcastach? Zakończ reklamę, tworząc wyraźne wezwanie do działania dla słuchacza.

Jak reklamować biznes

Jak stworzyć reklamę, aby reklamować biznes w podcastach…

Po sfinalizowaniu scenariusza udostępnij go prezenterowi, aby mógł nagrać reklamę jako osobny plik mp3. Podczas produkcji reklama powinna zostać umieszczona w pliku audio odcinka w wyznaczonym czasie. Jeśli używana jest technologia dynamicznego wstawiania, prześlij plik mp3 do oprogramowania hostingowego podcastów, aby mógł być odtwarzany automatycznie podczas odcinka.

Kup kilka reklam dla mniejszych programów zamiast jednej dla większych podcastów.

Kiedy badasz podcasty, możesz znaleźć długą listę programów, które będą bardzo dobrze pasować do Twojego produktu lub usługi. Kiedy tak się stanie, czy zainwestować w kosztowną reklamę dla orientalnego programu z obiecującymi liczbami? A może przeznaczyć te pieniądze na wiele reklam w różnych odcinkach podcastów?

Reklamując się w podcastach, znajdź podcasty, które pasują do Twojej marki. Ludzie słuchają odcinka, aby uzyskać informacje na określony temat. Jeśli Twoja reklama dobrze się z nim komponuje, mogą być zainteresowani dowiedzeniem się więcej o Twoim produkcie.

Wybierz częstotliwość zamiast zasięgu odbiorców: Mniej ryzykowne i bardziej efektywne jest zainwestowanie w kilka reklam w mniejszych podcastach niż w jedną lub dwie reklamy w dużym podcaście.

Dzięki odpowiedniej strategii możesz dotrzeć ze swoim produktem do zainteresowanej społeczności potencjalnych nabywców, reklamując się w podcastach.

Jak reklamować biznes w podcastach? Lepiej jest wielokrotnie wyświetlać reklamy w małym programie niż próbować wyświetlać jedną reklamę w dużym programie

Zwróć uwagę na kilka małych podcastów, które są nadal ważne i są naprawdę odpowiedzialne za produkt lub biznes. Następnie zainwestuj część swoich pieniędzy w każdy z nich. Jeśli jeden lub dwa nie działają, należy zastąpić podcasty o niskiej skuteczności innymi programami lub kupić więcej reklam w odcinkach podcastów, które osiągnęły dobre wyniki.

Jak reklamować biznes w podcastach? Uważaj na nieuczciwych podcasterów…Jak reklamować biznes

Badając różne podcasty, aby reklamować biznes, zwłaszcza te mniejsze, można zauważyć, że w przypadku niektórych łatwo jest znaleźć liczby i wskaźniki sukcesu, podczas gdy inne są mniej przejrzyste. W związku z tym, aby upewnić się, że podcasty odnoszą sukcesy, należy przeprowadzić dodatkowe poszukiwania i odpowiednio je zweryfikować

Jeśli sponsorujesz podcast o słabszej reputacji, upewnij się, że znasz liczbę pobrań każdego odcinka.

Jeśli chcesz upewnić się, że podcast podaje dokładne liczby, zanim się do niego zwrócisz, oto kilka kroków, które możesz zasugerować.

Jeśli podcasty koncentrują się na dużej witrynie, takiej jak SoundCloud lub Spotify, powinieneś zobaczyć całkowitą liczbę wyświetleń dostarczonych przez platformę, aby zrozumieć, jak skuteczny był ich podcast.

Poszukaj ich w mediach społecznościowych: chociaż podcasterzy mogą nie nadawać odcinków w mediach społecznościowych, mogą mieć subskrybentów lub wiele kont społecznościowych, aby rozpowszechniać informacje o programie. Jeśli tak, sprawdź liczbę obserwujących, polubień itp. Jeśli widzisz aktywność subskrybentów, może to być znak, że mają dobrą publiczność.

Współpracuj z godną zaufania siecią. Wiele godnych zaufania sieci może być przejrzystych w kwestii przedstawicieli podcastów dla potencjalnych i aktywnych reklamodawców.

Kiedy w końcu porozmawiasz z producentami podcastów, zbierz jak najwięcej różnych danych na temat wyświetleń i programów. Jeśli mają lub mieli w przeszłości reklamodawców, możesz poprosić ich o opinię lub rekomendacje.

Jak reklamować biznes

Jak reklamować biznes w podcastach? Po znalezieniu podcasterów, z którymi chciałbyś współpracować, ważne jest, aby zaangażować ich w proces twórczy. Nie dawaj im suchego scenariusza do przeczytania dosłownie. Im bardziej pozwolimy podcasterom uczestniczyć w tworzeniu reklamy, tym będzie ona lepsza.

Komentarz

Dodaj komentarz

Previous article
Next article

Related news